برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا | طلای قهرمانی به نام ایران ضرب شد برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد
سرخط خبرها

چرا آجورلو در انتخابات شرکت نکرد؟ | آگاهی پنهان از نتایج انتخابات

  • کد خبر: ۱۱۶۵۱۶
  • ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
چرا آجورلو در انتخابات شرکت نکرد؟ | آگاهی پنهان از نتایج انتخابات
مصطفی آجورلو، مدیرعامل باشگاه استقلال با اتخاذ تاکتیکی درست از حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال انصراف داد. آجورلو با علم به اینکه شانسی برای ریاست ندارد چنین تصمیمی گرفت.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، مصطفی آجورلو، مدیرعامل باشگاه استقلال اگر کمترین شانسی برای ریاست خود در فدراسیون فوتبال قائل بود وبه این باور می‌رسید که می‌تواند سکان هدایت فوتبال ایران را در دست بگیرد، هرگز درنگ نمی‎کرد و به مانند دیگر کاندیدا در انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت نام می‌کرد تا مهم‌ترین صندلی فوتبال در ایران را صاحب شود.

گرچه مدیرعامل باشگاه استقلال در نطقی اعلام کرده اولویتش باشگاه استقلال است و بنا دارد پروژه مهمی را در این باشگاه پیش براند، اما پرواضح است که مدیرعامل باشگاه استقلال قبل از انصراف قطعی از حضور در انتخابات به این باور رسیده که شانسی برای تصدی این پست ندارد وگرنه در انتخابات حاضر می‌شد و استقلال را رها می‌کرد.

با این حال همین که مدیرعامل باشگاه استقلال به این نقطه رسیده که نباید وارد کارزای شود که جز شکست عایدی دیگری برایش ندارد، قدمی رو به جلو است و به طور قطع شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال او را از چشم هواداران این باشگاه که انتظار داشتند همچنان برمسند کار باقی بماند واین حوزه مهم را مدیریت کند، می‌انداخت.

انصراف آجورلو حاصل آکاهی از موازنات پشت پرده‌ای است؛ معادلاتی که در خفا رئیس بعدی را مشخص می‌کند. تردید نباید داشت که آجورلو نیز به دنبال دستیابی به قدرت در فوتبال ایران بوده، اما چون چربش آراء را به سمت دیگر کاندیدا دیده از اساس از حضور در انتخابات انصراف داده تا هم وجهه خود را در میان هواداران استقلال تخریب نکند وهم یک شکست بزرگ بر پیشانی‌اش ننشیند و به مانند دوره قبل بازنده انتخابات نباشد.

انصراف آقای مدیر، اما درنهایت به سود باشگاه استقلال تمام شده و آجورلو که به این باور رسیده اقبالی برای ریاست ندارد حالا ناچار است با همه قوا در باشگاه استقلال به فعالیت ادامه دهد که البته حضور در این حوزه اثر گذار شاید در آینده دستاورد‌های بزرگ‌تری را درقیاس با فدراسیون فوتبال نصیب او کند ودر عین حال محبوبیتی را برایش به همراه آورد که هرگز با تصدی پست ریاست فدراسیون فوتبال نمی‌توانست به آن دست یابد.

آجورلو که هرگز مدیریت در یک باشگاه پرهوادار همچون استقلال را تجربه نکرده حالا درایستگاهی است که تفاوت‌های فعالیت در این باشگاه مردمی را به دیگر باشگاه‌ها درک کرده است. چه بسا او به این باور رسیده باشد که فعالیت در استقلال اعتبار بیشتری را برایش به همراه خواهد آورد، کما اینکه تا کنون نیز به همین شکل بوده و او که تا نقطه فراموشی در اذهان پیش رفته بود، بعد از گرفتن سکان هدایت باشگاه استقلال بازگشتی باشکوه به میان مردم داشته است.

در واقع آجورلو ناچار است تمام داشته‌های مدیریتی خود را صرف باشگاه استقلال کند و پروژه قهرمانی‌های متعدد را که هیچ مدیریتی از پس آن برنیامد، با موفقیت به سرانجام برساند تا شاید در آینده از او به عنوان جام آور‌ترین مدیرعامل استقلال در تاریخ لیگ برتر یاد شود.

واقعیت این است که رفتن در دل بازی انتخابات فدراسیون فوتبال ممکن بود آجورلو را به همان نقطه پیش از حضور در باشگاه استقلال ببرد، اما او حالا با انصراف هوشمندانه از شرکت درانتخابات می‌تواند با صدای رسا اعلام کند که به خاطر هواداران استقلال دراین باشگاه مانده، کما اینکه در اظهاراتی که از او منتشر شد، چنین واژه‌هایی قرار داشت.

به هرحال انصراف آقا مصطفی حاصل هرفرایندی بود برای هواداران استقلال خبر خوشی است وآن‌ها را نسبت به آینده امیدوار می‌سازد و این نگرانی را که از ابتدای حضور این مدیر در میان افکار هوادارن وجود داشت که آجورلو سودای ریاست فدراسیون فوتبال را دارد لااقل برای چهارسال آینده از گوشه ذهن آن‌ها خارج خواهد کرد.

آجورلو: می‌خواهم استقلال قدرتمندی بسازم

مصطفی آجورلو، مدیرعامل استقلال درباره چرایی انصراف از حضور در انتخابات این جملات را به زبان آورده است: «از لطف دوستان مجمع و افرادی از جامعه فوتبال که از بنده برای حضور در انتخابات دعوت کردند بسیار تشکر می‌کنم، اما اولویت برای من، فعالیت در استقلال است و به همین دلیل در این انتخابات حاضر نخواهم شد. ما فرآیندی را در استقلال آغاز کردیم که نباید نیمه کاره بماند و خودم را متعهد می‌دانم که این فرآیند را پیش ببریم. این فرآیند شامل قدرتمند شدن در ابعاد ورزشی، اقتصادی و عمرانی است که توفیقاتی در آن به دست آورده ایم، اما نیاز داریم که همین روند را برای رسیدن به اهداف کلان ادامه دهیم. امیدوارم این بار نتیجه انتخابات به اصلاحات و تغییرات در فوتبال کشور و توسعه فوتبال منجر شود. اتفاقی که متاسفانه تا کنون نیفتاده. بنده سال هاست این آرزو را دارم که فدراسیون فوتبال ایران در مسیر توسعه و پیشرفت قرار بگیرد و در این جهت تلاش هم کرده ام.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->